Arrangera en konsert i Hangaren

Lokalen passar för scenarrangemang med max 2 000 besökare.

Vi vill göra det lätt för dig att anordna en konsert i Hangaren, därför har vi tagit fram ett paket till ett fast pris där allt som behövs ingår. Om du är ovan arrangör ger vi dig gärna tips och delar med oss av vår kunskap så att ditt evenemang blir lyckat.

Hangarens lokal passar för scenarrangemang med max 2 000 besökare, t.ex. konsert eller minifestival.

Det här ingår:

  • Konsertlokal.
  • Plats för servering, garderob och lounge.
  • Plats för att placera en food truck utanför entrén.
  • Personal som ansvarar för lokalerna.
  • Ljudtekniker.
  • Ljustekniker.
  • Scenljus.
  • PA anpassat för lokalen, särskilda önskemål offereras enligt raider.
  • Scen 10 x 5 meter.
  • Bardisk 5 x 0,6 meter.
  • Ståbord inklusive duk 20 stycken.
  • Garderob (klädställningar, galgar och nummerlappar. Obemannad).
  • Artistloge/scenkontor med toalett, dusch och kökspentry.
  • Slutstäd.

Det här ansvarar du för:

  • Ansökan om polistillstånd.
  • Ansökan om serveringstillstånd (för alkohol).
  • Marknadsföring och eventuell biljettförsäljning.
  • Värdar och ordningsvakter utifrån polistillståndets krav.
  • Arrangemangets innehåll, dvs. artister och eventuell servering.
  • Grovstäd och återställning efter arrangemangets avslutande.

Utöver summan för paketet behöver du räkna med några andra kostnader t.ex. kostnad för auktoriserad säkerhetspersonal och avgift för ansökan om polistillstånd och serveringstillstånd. Självklart kan vi hjälpa till på vägen t.ex. tipsa om leverantörer och hur man söker tillstånd.

Så här kan ett genomförande i Hangaren se ut

  • 08.00 Ni får tillträde till lokalen och möts ni upp av vår personal som visar er runt i lokalerna. Under eftermiddagen har ni tid att förbereda lokalen, dekorera och känna er som hemma.
  • 17:00 Soundcheck (tid i ök. med ljudtekniker).
  • 17:30 Säkerhetsgenomgång hålls av vår personal tillsammans med säkerhetspersonal och värdar.
  • 18:00 Dörrarna öppnas för gäster.
  • 19:00 Konserten börjar.
  • 21:00 Arrangemanget avslutas.
  • 22:00 Alla gäster ska ha lämnat lokalen och ni kan börja plocka ihop.
  • 00:00 Lokalen ska vara tömd och återställd. 

Tilläggskostnader

Kanske vill du ha en sittande publik eller mer mingelstämning under evenemanget? Vi hyr ut gradäng och annan möblering om så önskas. Är du kort om personal och behöver folk som kan bemanna exempelvis bar och garderob? – då kan vi hjälpa er med det också! Tilläggsbeställningar offereras separat.

Total pris: 180 000 kr (exklusive moms).

Hangaren
Navigera hit med hjälp av Google Maps

Bidrag och stipendier

Här samlar vi bidrag och stipendier för konst, kultur och socialt entreprenörskap. Lycka till!