Digital publikutveckling

Hur man hittar en ny publik för din tjänst eller produkt och hur man tar hand om dem. Ett digitalt seminarium arrangerat av Subtopia och Creve (Fi) 8/5 kl 09-11. Språk engelska.

Digital publikutveckling

Den här artikeln har arkiverats, och är inte längre aktuell.

Publikutveckling i den digitala tidsåldern 

– Hur man hittar en ny publik för din tjänst eller produkt och hur man tar hand om dem. Ett digitalt seminarium arrangerat av Subtopia och Creve (Fi)

Under seminariet, som sker på engelska, kommer vi tillsammans undersöka hur publikutveckling fungerar inom den digitala domänen. Vad är annorlunda när vi inte är i samma rum som vår publik längre och vad är fortfarande är detsamma?  För detta seminarium ska alla deltagare hitta en specifik fråga och/eller ge dina bästa tips på hur man hanterar publiken i den digitala tidsåldern. 

Föreläsare

Martin Q Larsson, chef för Subtopias kulturinkubator Klump, har arbetat med publikutveckling internationellt i många år, särskilt för samtida musik. Men processen är lik oavsett om du är en konstnär, dansare eller designer. Du måste hitta någon som kan vara villig att använda det du erbjuder, du måste ta väl hand om dem när (om) de kommer, och du måste se till att de kommer tillbaka igen. 

Arrangörer

Creve (Creative Venture) är en virtuell inkubator som erbjuder online-företagstjänster för de kreativa branscherna, liksom ett kreativt boost för andra branscher. Läs mer.

Klump är Subtopias inkubator för kulturföretag. Läs mer

Seminariet sker på engelska. Seminariet är kostnadsfritt men anmälan krävs.

 

fredag maj 8, 2020
09:00
11:00
Anmäl dig idag!
Anmäl dig idag!