Arrangera en konsert i Loftet

Lokalen passar för scenarrangemang med max 300 besökare.

Vi vill göra det lätt för dig att anordna en konsert i Loftet, därför har vi tagit fram ett paket till ett fast pris där allt som behövs ingår.  Om du är ovan arrangör ger vi dig gärna tips och delar med oss av vår kunskap så att ditt evenemang blir lyckat.

Lokalen passar för scenarrangemang med max 300 besökare, t.ex. konsert, panelsamtal eller minifestival.

Det här ingår:

  • Konsertlokal.
  • Lokaler för servering, garderob och lounge.
  • Plats för att placera en food truck utanför entrén.
  • Personal som ansvarar för lokalerna.
  • Ljudtekniker.
  • Ljud: 2 toppar, 2 bas, 3-4 monitorer, 3 trådlösa mickar (Obs! ej backline. Övrigt ljud offereras enligt teknisk rider).
  • En fast ljusrigg (se ritning).
  • Scen 6 x 4 meter.
  • Projektor och duk (som kan användas som backdrop).
  • Foajé med bar och pentry.
  • Garderob (obemannad).
  • Avspärrningsstolpar för entrén.
  • En loge för artister.
  • Slutstäd.

Det här ansvarar du för:

  • Ansökan om polistillstånd.
  • Ansökan om serveringstillstånd (för alkohol).
  • Marknadsföring och eventuell biljettförsäljning.
  • Värdar och ordningsvakter utifrån polistillståndets krav.
  • Arrangemangets innehåll, dvs. artister och eventuell servering.
  • Lätt städning och återställning efter arrangemangets avslutande.

Utöver summan för paketet behöver du räkna med några andra kostnader t.ex. kostnad för auktoriserad säkerhetspersonal och avgift för ansökan om polistillstånd och serveringstillstånd. Självklart kan vi hjälpa till på vägen t.ex. tipsa om leverantörer och hur man söker tillstånd.

Så här kan ett genomförande se ut

  • 13:00 Ni får tillträde till lokalen och möts ni upp av vår personal som visar er runt i lokalerna. Garderoben och scenen står då redo. Under eftermiddagen har ni tid att förbereda lokalen, dekorera och känna er som hemma.
  • 17:00 Soundcheck (tid i ök. med ljudtekniker).
  • 17:30 Säkerhetsgenomgång hålls av vår personal tillsammans med säkerhetspersonal och värdar.
  • 18:00 Dörrarna öppnas för gäster.
  • 19:00 Konserten börjar.
  • 21:00 Arrangemanget avslutas.
  • 22:00 Alla gäster ska ha lämnat lokalen och ni kan börja plocka ihop.
  • 00:00 Lokalen ska vara tömd och återställd.

Tilläggskostnader

Kanske vill du ha en sittande publik eller mer mingelstämning under evenemanget? Vi hyr ut gradäng, ståbord och andra möbler. Är du kort om personal och behöver folk som kan bemanna exempelvis bar och garderob? – Då kan vi hjälpa er med det också! Tilläggsbeställningar offereras separat.

Ordinarie pris: 24 000 kr (exklusive moms).
Föreningar och ideella organisationer: 19 500 kr (exklusive moms).

Elin Wiktorsson
Loftet
Hitta hit med hjälp av Google Maps

Bidrag och stipendier

Här samlar vi bidrag och stipendier för konst, kultur och socialt entreprenörskap. Lycka till!