Frågor och svar

Vanliga frågor för dig som ska på föreställning på Subtopias scener.

Biljetter och åldergräns

Var bokar jag mina biljetter?

Här bokar du biljetter till våra aktuella föreställningar.

Behöver jag en fysisk biljett?

Det går bra med både fysisk biljett och e-biljett som du visar i mobilen.

Kan jag köpa biljett på plats?

Kort eller swish-betalning finns endast i Hangaren. Vi rekommenderar dock att du köper biljett på förhand. Boka dina biljetter här.

Kan jag byta plats eller boka om min biljett till en annan föreställning?

Det brukar inte vara några problem att göra ändringar i bokningar. Det är dock inget vi kan garantera. Är föreställningen fullbokad kan vi inte göra ändringar. Hör av dig till oss så ser vi hur vi kan hjälpa dig biljetter@subtopia.se

Har ni billigare biljetter för pensionärer, barn och studenter?

På vissa föreställningar erbjuder vi biljetter till reducerat pris. Det reducerade priset gäller för pensionärer, barn upp till 18 år och studenter.

Biljetterna är slut till det datum jag vill gå, finns det en kölista?

Nej vi har ingen kölista.

Vad gör jag om jag blir sjuk och inte kan komma?

Biljettköpet är bindande och kan inte ångras eller ändras. Men du kan alltid kontakta oss om du har frågor gällande detta biljetter@subtopia.se

Har ni åldersgräns på era föreställningar?

Ja, vi har rekommenderad ålder för de flesta av våra föreställningar. Rekommenderad ålder framkommer i föreställningseventet.


Tillgänglighet, garderob, servering

Har ni rullstolsplatser?

Ja. Rullstolsplats bokas via biljetter@subtopia.se

Är lokalen tillgänglighetsanpassad

Ja. Entré, foajé, toaletter och salong är på markplan. Entrédörrarna är breda. Tillgänglighetsanpassad toalett finns i Hangaren och Loftet. Det finns parkeringsplatser för rörelsehindrade.

Finns garderob?

Det kommer alltid finnas möjlighet att hänga av sig ytterkläder och väskor men vi har inte bemannade garderober.

Finns skötbord?

Ja, det finns skötbord i Hangaren och Loftet

Har ni servering?

Vi brukar ha café och/eller bar med varierande utbud i Hangarens foajé. Information och meny hittar du i föreställningseventet. 

När öppnar foajén?

60 min innan föreställning öppnar vi Hangarens foajé. För våra andra lokaler kan tiden variera.


Hitta till lokalen

Adresser

Hangaren: Albyvägen 38, 145 57 Norsborg. Länk till karta.
Loftet: Rotemannavägen 26, 145 57 Norsborg. Länk till karta.
Studio 3: Rotemannavägen 16, 145 57 Norsborg. Länk till karta.

Med kollektivtrafik

Tunnelbana
Röd linje mot Norsborg, hållplats Alby. Gå till höger utanför spärrarna mot Alby torg. Sväng sedan vänster och följ Albyvägen rakt fram i cirka 15 minuter. Sväng vänster in på Rotemannavägen. Ska du till Hangaren? Fortsätt ytterligare 5 minuter på gångvägen.

Buss
Linje 708 från Tumba, hållplats Alby IP.

Vägbeskrivning med bil

Åk E4/E20, söderut från Stockholm City, norrut från Södertälje. Avfart höger Alby/Tumba, håll mot Alby. Följ Albyvägen.

Parkering

Hangaren

Parkering finns mitt emot Hangaren, på andra sidan Albyvägen. Det finns ca 70 platser och p-skiva gäller för 4 timmar. Är denna parkering full finns en betalparkering ca 5 minuter bort (se information nedan). 3 parkeringsplatser för rörelsehindrade finns intill lokalen. Här hittar du en karta över parkeringsplatserna i området.

Loftet & Studio 3

Det finns en betalparkering vid korsningen Albyvägen/Rotemannavägen, ca 5 min från lokalen. Betalning sker endast med app. Parkeringsplatser för rörelsehindrade finns intill Loftet.  Här hittar du en karta över parkeringsplatserna i området.


Kontakt

biljetter@subtopia.se

Hangaren